SEO UITBESTEDEN

SEO uitbesteden betekent dat je wilt investeren in de vindbaarheid van je website in de zoekmachine. Logisch, want als gebruiker van de zoekmachine heb je onbewust het beste gevoel bij de website die bovenaan komt te staan bij een zoekopdracht. En omdat een hoge SEO-score van je website duurzaam is, loont het om te investeren in zoekmachine optimalisatie. Bovenaan in Google komen te staan, daar maken onze SEO specialisten zich graag sterk voor.

Waarom SEO uitbesteden?

Om een lang verhaal kort te maken, wil je dat een website fungeert als visitekaartje voor je bedrijf én goed presteert in de zoekmachine. Die twee samen laten komen is een flinke uitdaging. De website is primair bedoeld voor de bezoeker, en moet zodoende gebruiksvriendelijk zijn en aantrekkelijk ogen. Beide aspecten hebben echter geen directe connectie met SEO, waar het primaire doel is om op gerichte zoekwoorden- en termen bovenaan te komen in de zoekmachine. En dan heb je ook nog zoiets als Technische SEO. Een groot aantal elementen bepalen de uiteindelijke vindbaarheid van jouw website in de zoekmachine.

Waarom is de input van SEO cruciaal voor je website? Als bedrijf loop je het risico bezoekers en omzet mis te lopen, wanneer je niet op de eerste pagina van de zoekresultaten terug te vinden bent. Sterker nog: een website buiten de top-3 loopt al ontzettend veel clicks mis. En omdat de waarde en CTR van een organische website nóg hoger liggen dan bij Google advertenties, wil je als bedrijf absoluut goed gevonden worden. Lukt het je niet om eigenhandig een toppositie voor je website te genereren? Dan is SEO uitbesteden the way to go.

SEO uitbesteden

“Wij willen onze klanten helpen richting een toppositie in de zoekmachine. Een goede wisselwerking is noodzakelijk. Vaak weten de klanten met welke zoekwoorden ze bovenaan willen komen. Wij hebben dan weer de kennis om ze daar te brengen.”

Wat is SEO?

Wil je SEO uitbesteden? Dan is het ook wel zo fijn om precies te weten wat SEO is en wat je ermee kan. Search Engine Optimization (SEO) is onderdeel van zoekmachine marketing. Veel bedrijven stellen ons telefonisch de vraag ”Wat is SEO?”, en dat begrijpen we heel goed. De term definieert zich het beste als een combinatie van mechanismen, welke als doel hebben een website bovenaan de zoekmachine te krijgen. Naarmate de concurrentie in een branche of regio groeit, wordt het voor bedrijven lastiger om de eerste positie(s) in de zoekmachine te veroveren. Het vraagt om een doorlopende investering in alle elementen die een raakvlak hebben met SEO.

Zoals gezegd is dit dus een combinatie van mechanismen, welke je website laten scoren in de zoekmachine. Over welke mechanismen hebben we het dan? In de basis bestaat SEO uit vier onderdelen: Technische SEO, Content, Websitestructuur en Autoriteit.

Technische SEO

Technische SEO draait om de gebruiksvriendelijkheid van een website. De primaire technische aspecten zijn snelheid, mobiele responsiviteit en structuur. Aanvullend spelen ook afbeeldingen, beveiliging en meta titels een rol. Binnen de technische SEO ben je zodoende bezig met het creeren van een stevige basis, waardoor SEO kan floreren en de gebruiksvriendelijkheid van de website optimaal is. Een bijkomend voordeel van technische SEO is dat dit de ranking van je website ten goede komt.

Technische SEO
Content optimalisatie

Content

Content is primair de tekst op de website, ook wel bekend als content marketing. De focus hoort hier te liggen op keywords en headings binnen de tekst. De headings zijn titels op de website, zoals de H1 (hoofdtitel), H2 (subtitel) en H3/H4 (secundaire subtitels). Content is vaker zichtbaar aan de voorkant, en dus is het belangrijk om zowel voor de bezoeker als zoekmachine geschikte content te ontwikkelen. Andermaal is de gebruiksvriendelijkheid belangrijk, terwijl in de content ook de zoekwoorden een bepalende rol spelen.

Websitestructuur optimaliseren

In hoeverre communiceren meerdere pagina’s op je website met elkaar? Deze vraag is uitsluitend relevant voor websites die zich laten omschrijven als multipager. Beschik je over een onepager, dan is websitestructuur minder relevant. Hoe sterker de websitestructuur, hoe sterker de SEO-score. Hoe komt dit tot uiting? Zodra een zoekmachine-bot over je website ‘crawlt’, dan willen zij een makkelijke route van punt A naar B (en nog dieper) kunnen ontdekken. Het geldt als impuls voor de user experience én verhoogt de kwaliteitsscore van je website.

websitestructuur
website autoriteit

Online autoriteit opbouwen

De autoriteit van een website is bepalend voor de ‘ranking’. Autoriteit bouw je op naarmate websites middels een backlink verwijzen naar jouw website of pagina. Additioneel is de kwaliteit van het backlink profiel interessant om in de gaten te houden. Het is bijvoorbeeld interessanter om 10 sterke backlinks te ontvangen, dan 1.000 matige tot zwakke backlinks. Groeit de omvang en kwaliteit van het backlink profiel, dan stijgt de autoriteit en daarmee de ranking van de website in de zoekmachine.

Website optimalisatie

Door de jaren heen is het belang van de bedrijfspagina steeds groter geworden. Vrijwel ieder bestaand bedrijf beschikt zodoende over een website, maar hoe zit het eigenlijk met de vindbaarheid? Om die vindbaarheid te stimuleren, is de keuze voor website SEO even logisch als nodig. Waar doelen we op? Consolideren op plekken waar je website al gevonden wordt door de doelgroep, en investeren in relevante pagina’s die momenteel vrijwel niet bezocht worden. Is het zinvol om bestaande pagina’s en content te optimaliseren? Zeker! Je werkt nu vanuit een stabiele basis, beschikt over voldoende know-how en kennis, en kunt zodoende gericht sturen op verbeterpunten. Bepaal en werk samen met MediaGarant naar een online doelstelling.

Voordelen SEO

Waarom zou je als bedrijf of zzp’er kiezen voor Search Engine Optimization? Maak kennis met de belangrijkste SEO voordelen. Met al die voordelen van zoekmachine optimalisatie kan je als bedrijf niet meer om dit concept heen. Onze specialisten helpen je dan ook graag bij het opzetten van een succesvolle SEO strategie.

Duurzaam resultaat: een hogere positie in de zoekmachine
Investeren in SEO is ‘gratis’: je investeert in uren en de website
Een hoge positie in de zoekmachine geeft jouw website autoriteit
Bezoekers van je website zijn zonder uitzondering waardevol
SEO zorgt óók voor een sterkere website; jouw visitekaartje

SEO uitbesteden pakketten

SEO kosten

Rondom de keuze voor SEO uitbesteden is het, evenals bij andere marketingdiensten, belangrijk om jezelf de vraag te stellen: ”wat valt er allemaal onder de SEO kosten?”. Vanuit de investering die je doet, wil je namelijk op termijn resultaten behalen. Bij SEO zijn die resultaten niet direct zichtbaar in de vorm van meer sales of leads, hoewel dat op de langere termijn wel goed mogelijk is. Op de korte termijn kijken we echter vooral naar de positie van jouw website in de zoekmachine. Deze krijgt met dank aan SEO een duidelijke impuls, waardoor je op verschillende zoekopdrachten van de doelgroep beter gevonden wordt.

Het imago van SEO heeft ervoor gezorgd dat dit wel eens een ‘gratis methode’ is om bovenaan de zoekmachine te komen. Dat is in alle eerlijkheid niet waar. Wel is SEO de meest duurzame vorm van marketing om bovenaan te komen in de zoekmachine. Het is een investering voor de lange termijn, waardoor jouw website ook jarenlang goed vindbaar zal blijven.

Nulmeting

Om de resultaten uit SEO inzichtelijk te maken voor jou als klant, gaan we altijd uit van een nulmeting. Samen bepalen we op welke keywords je beter gevonden wilt worden, en de nulmeting zorgt voor het overzicht van de huidige vindbaarheid van je website. Van tijd tot tijd wordt dankzij die nulmeting inzichtelijk hoe jouw website scoort in de zoekmachine. Zien we een verbetering in de positie? Dan betekent dit dat we op de goede weg zijn. Search Engine Optimization is evenwel, zoals de naam al doet vermoeden, een doorlopend proces. Daarom kiezen we bij MediaGarant bewust voor SEO pakketten.

SEARCH ENGINE OPTIMIZATION – KENNISBANK

Website vindbaar maken

‘Mijn website wordt niet gevonden’. Het is een veelvoorkomende klacht van ondernemers met een nieuwe website. Wist je dat het probleem zelfs speelt bij websites die al langere tijd bestaan? Jouw website goed op Google vindbaar maken is cruciaal om bezoekers op je website te verwelkomen. Dat kan natuurlijk middels Google Ads, maar organische bezoekers zijn in de regel waardevoller, en daarmee ook interessanter.

Waar begin je? ‘Out of the blue’ starten met een website is leuk, maar het resultaat is vaak minimaal. Een goed plan, ondersteunt met een scherp zoekwoordenonderzoek, is belangrijk om je website op de korte en lange termijn goed te laten scoren. Dat wil zeggen: vindbaar op Google. Dat resulteert op termijn in meer relevante bezoekers op je website, leads en conversies. Zonder dat je daarvoor veel geld hoeft uit te geven..

Website vindbaar maken
Zoekwoorden onderzoek

Zoekwoorden onderzoek

De basis van de website leg je binnen het zoekwoorden onderzoek. Belangrijk is om een dergelijk onderzoek niet ’te nauw’ in te steken. Leg de focus op de zoekintentie van je doelgroep; niet altijd de termen waar jij op gevonden wilt worden, maar eerder de problemen waardoor de doelgroep uiteindelijk bij jou terechtkomt. Dat betekent dat je ook potentiële zoekopdrachten kunt verwerken in je website structuur. Wist je dat een FAQ steeds beter gewaardeerd wordt door de zoekmachines? In de veelgestelde vragen heb je de kans om knelpunten van je doelgroep te beantwoorden.

SEO uitbesteden bij MediaGarant

Overtuigd van de voordelen? Onze SEO specialisten staan voor je klaar. Jouw website verdient de optimale vindbaarheid in de zoekmachine, en dat is helemaal bovenaan! Dit is waarom je SEO moet uitbesteden bij MediaGarant:

✓ Jarenlange ervaring met zoekmachine optimalisatie
✓ Proactief: we zien kansen en kunnen direct schakelen
✓ Maandelijkse updates van de resultaten in de zoekmachine
✓ Veelzijdig: we werken met zowel het mkb als zzp’ers
✓ Instappen kan óók met een kleiner budget!

SEO succesvol maken doen we samen. Daarom word je bij MediaGarant betrokken we je bij elke stap. De juiste SEO strategie en een stip op de horizon, waar we samen naartoe werken.

SEO marketing

Veelgestelde vragen – SEO uitbesteden

SEO uitbesteden FAQ

  • Wat is SEO?
    SEO is het geheel aan activiteiten dat je uitvoert, om jouw website beter te laten scoren in de zoekmachine. Vier factoren spelen hierin een rol: technische SEO, content, websitestructuur en autoriteit.
  • Betaal ik ook opstartkosten voor SEO uitbesteden?
    Bij ons betaal je eenmalig voor de opstart van het SEO pakket. De prijs hiervan is 299 euro. Binnen de opstart ontvang je een SEO managementrapport met concurrentieanalyse, zoekwoorden analyse, site audit en nulmeting. Aansluitend zorgen we ervoor dat Google Analytics en Google Search Console worden gekoppeld. Hiermee kunnen we de ontwikkeling en voortgang van de website monitoren.
  • Wat is het resultaat uit SEO?
    Aan de voorkant realiseer je dankzij SEO een verbeterde positie in de zoekmachine, waardoor je website beter vindbaar is. Aan de achterkant leidt dit tot meer waardevolle bezoekers, leads en sales.
  • Hoe meet je het resultaat uit SEO?
    Vooruitgang wil je meetbaar maken. Daarom is het uitvoeren van een nulmeting essentieel. Zo kan je de voortgang van SEO over een specifieke periode meten. Denk aan de positie van pagina’s ten opzichte van de concurrentie en de ranking van zoekwoorden.
  • Hoelang duurt het voordat het resultaat uit SEO zichtbaar is?
    SEO is voor de lange termijn. In de meeste gevallen zul je daarom pas na 3 maanden concrete resultaten gaan zien. De website en pagina’s moeten namelijk gecrawld worden door de zoekmachine, en krijgen doorlopend een nieuwe beoordeling. Na de 6 tot 9 maanden zie je grotere verschuivingen en échte resultaten uit SEO.
  • Waarom is SEO uitbesteden verstandig?
    Praktisch iedereen kan beginnen met Search Engine Optimization, maar het geheel aan activiteiten dat direct betrekking heeft op SEO maakt het behoorlijk complex. Door SEO uit te besteden aan specialisten ben je verzekerd van een onderbouwde strategie en werkwijze. Een garantie voor het gewenste resultaat, ofwel de Return On Investment (ROI).
  • Waar leg je de focus op bij SEO?
    Dat is afhankelijk van je eigen voorkeur. Grofweg kan je de focus leggen op een pagina of zoekwoord. Kies je voor de pagina, dan kies je voor één focus keyword en meerdere aanverwante keywords die je laat samenvallen op de pagina. Geef je de voorkeur aan één zoekwoord, dan laat je deze op subtiele, doch stevige wijze terugkomen op de beoogde doelpagina. In beide gevallen sla je in de meeste gevallen overigens twee vliegen in één klap.
  • Moet ik kiezen voor SEO of SEA?
    Bij de keuze voor online marketing twijfelen veel bedrijven tussen SEO en SEA, waarbij SEO een strategie is voor de lange termijn, en SEA vooral op korte termijn resultaten zal opleveren. Vind je het lastig om de keuze te maken? Dan kan je natuurlijk ook voor beide kiezen. Kijk maar eens op Google Ads uitbesteden.
  • Wat doet een SEO specialist?
    Een SEO specialist weet precies op welke zoekwoorden en pagina’s jouw website beter gevonden kan worden. Je ontvangt dan ook een uitgebreid advies en rapportage als onderdeel van de SEO strategie. Vervolgens monitort de specialist de voortgang en optimaliseert de website op structurele basis.
  • Wat zijn de kosten voor zoekmachine optimalisatie?
    De prijzen voor SEO verschillen op basis van de omvang van de opdracht. Wil je één pagina optimaliseren of juist meerdere? Op hoeveel zoekwoorden wil je je focussen? Over welke periode wil je bezig zijn met SEO? Het zijn diverse factoren die bepalen welke kosten komen kijken bij SEO. Juist daarom kiezen we bij MediaGarant voor meerdere pakketten. Een pakket op maat dus.