CONTENT MARKETING

Wat is content marketing? Iedereen beschrijft dit mechanisme op een andere manier. In de essentie draait het binnen content marketing om het amuseren, binden en activeren van bezoekers op je website in de richting van een lead of aankoop. Voordat je daar echter bent, moet er veel gebeuren. De laatste jaren groeit het aandeel van content marketing ten opzichte van andere marketingvormen. Hoe komt dat, en wat zijn de voordelen van content marketing?

De waarde van content

Bedrijven zijn meer dan ooit gebaat bij een goede online vindbaarheid. Omdat we met zijn allen via zoekmachines speuren naar informatie, is de relevantie om hier als bedrijf ‘zichtbaar’ te zijn evident. Content marketing draait het om het bieden van relevante informatie, oftewel het antwoord geven op de vraag van de doelgroep. Wie dit het beste doet, die zal de hoogste waarde genereren uit content marketing. Voordat het zover is, dien je echter een goede positie te veroveren in de zoekmachine, en juist daar kan content marketing het verschil maken.

Benieuwd naar onze mogelijkheden? Lees meer over SEO uitbesteden.

Binnen content marketing ben je doorlopend op zoek naar geschikte content, de juiste keywords en wervelende teksten. Alles met het doel om de doelgroep te activeren. Tegelijk dienen de teksten te voldoen aan een aantal richtlijnen, hetgeen zorgt voor een impuls van de zoekmachine ranking voor jouw website. Niet altijd even eenvoudig, wel broodnodig.

Content Marketing uitbesteden

“Het is belangrijk om de balans te vinden tussen goede content en de SEO richtlijnen. Wij zorgen voor activerende teksten die aansluiten bij de leesverwachting van de bezoekers.”

Content marketing betekenis

Om de term content marketing goed te begrijpen, moeten we beide woorden eigenlijk uit elkaar trekken. Wat is content? Dit is de eindversie van een product of dienst, en in dit geval hebben we het dan over de teksten op een website. Marketing is in aanvulling hierop het ‘verkopen’ van de teksten, waardoor bezoekers op de website zich aangesproken voelen en overgaan tot een lead of aankoop.

Voordelen content marketing

Dat steeds meer bedrijven kiezen voor content marketing, komt natuurlijk niet uit de lucht vallen. Het concept content marketing heeft veel voordelen. We zullen 3 voordelen van content marketing met je bespreken.

Duurzaam – content marketing is een duurzame vorm van ‘reclame maken’. Waar je bij Google Ads vaak geld uitgeeft zonder daarvoor iets terug te krijgen, is dit bij content marketing heel anders. Elke klik en bezoeker die binnenkomt via de organische positie van je website is gratis. Gaat de bezoeker niet over tot een aankoop of lead, dan ben je in principe geen geld ‘verloren’.

Autoriteit – ben je als bedrijf succesvol in het bereiken van een organische toppositie in de zoekmachine? Dan straal je in alles autoriteit uit. Zoals we al zeiden: mensen zijn vanuit de zoekmachine op zoek naar relevante informatie en een antwoord op hun vraag. Staat jouw website dan bovenaan de zoekresultaten, dan geeft dat vertrouwen. Het maakt de kans groter dat bezoekers op je website extra waarde zullen toevoegen in de vorm van een conversie.

Combineren – ben je als bedrijf volop bezig geweest met Google Ads? Dan kan content marketing een goede aanvulling zijn. Vanuit Google Ads ben je er al achter gekomen op welke zoekwoorden- en termen een hoog zoekvolume en lage concurrentie zit, en die gegevens kan je meenemen bij de implementatie van content marketing. En nog beter: nu kan je zowel in de betaalde advertenties als met organische zoekresultaten een hogere positie in de zoekmachine veroveren!

Content marketing uitbesteden

Het uitbesteden van content marketing kan de juiste zijn wanneer je zelf weinig ervaring hebt met onderdelen als SEO, keywords en meta omschrijvingen. Het is een prettig gegeven dat vrijwel iedereen bezig kan met content marketing, maar dat is nog geen garantie dat het ook echt succesvol gaat worden. Wil je wel een garantie voor succes, en kan je niet wachten tot je website hoger staat in de zoekmachine? MediaGarant verzilvert de potentie van jouw website, en laten deze beter scoren op de belangrijkste zoekwoorden- en termen. Daarmee weet je doelgroep jou te vinden, en verhoog je de waarde van iedere bezoeker. Maak kennis met onze pakketten.

Content marketing website