DISPLAY ADVERTISING

Vindbaar zijn op internet is essentieel om als website of webshop te groeien. Met display advertising maak je jouw website of webshop vindbaar én zichtbaar. Voor bedrijven met een nieuwe website, maar ook vaak genoeg bestaande websites, is het lastig om de doelgroep te bereiken. Gelukkig zijn er verschillende marketingtools die je helpen om wel de juiste mensen te bereiken op het internet. Dacht je direct na over SEO of SEA, maar vergat je display advertising? Zonde, want deze methode biedt unieke mogelijkheden om je product of dienst te promoten. Lees alles over de voordelen van display advertising.

Wat is display advertising?

Display advertising, ook wel bekend als Google display, is een vorm van adverteren waarbij een product, dienst of bedrijf wordt afgebeeld binnen een banner ad. Het is een van de mogelijkheden wanneer je kiest voor Google Ads uitbesteden. Banner ads of display ads zijn beschikbaar in verschillende formaten, en worden vertoond binnen het Display Netwerk van Google. Het Google Display Netwerk is een verzameling van duizenden websites waarop je als bedrijf target display advertenties kunt plaatsen. Veel bedrijven laten de plaatsing van display ads vrij, waardoor de banner ads op tal van websites terug te vinden zijn. Je kunt er als bedrijf echter ook voor kiezen om op gerichte websites te adverteren. Dit kan door direct een getargete website te kiezen, of door duidelijke keuzes te maken binnen de omschrijving van de doelgroep en doelbestemming.

Door in de eerste fase van een banner campagne scherpe keuzes te maken, weet je zeker dat de banner ads worden getoond aan de beoogde doelgroep. Die doelgroep bestaat niet altijd direct uit mensen met een hoge koopintentie, maar kunnen ook ‘latent zoekenden’ zijn. Deze latente doelgroep activeer je door middel van Display Ads.

Display Advertising

“Display Advertisement is de tool om in rap tempo jouw boodschap naar buiten te brengen. Heb je een nieuwe service of dienst? Een nieuw bedrijf? Laat het de wereld weten! Kies display advertisement bij MediaGarant.”

Voordelen display advertising

Doel van display ads

Display Advertising is dus iets compleet anders dan SEA of zoekwoorden advertenties. Kies je voor display marketing, dan komen je banner ads op tal van websites naar voren, en alles draait daarbij om ‘zichtbaarheid’. Denk aan aspecten als het beeldmerk, logo, de slogan en een call-to-action (CTA) van het bedrijf. Dit alles in volledige cohesie met de doelgroep van de campagne. Wat zijn de primaire doelen van display advertising?

”Display advertising is de kracht van herhaling”

Er zijn verschillende doelen te koppelen aan display advertising. Tegelijk kan je zeggen dat banner ads multifunctioneel inzetbaar zijn. Het vijfde punt, remarketing, is een interessant en onderbelicht onderdeel van display advertising. Door een pixel op je website te plaatsen, weet je precies in welke fase van het aankoopproces een bezoeker is afgehaakt. Je kunt die pixel hangen aan een specifieke actie door de bezoeker, zoals:

  • ‘Meer dan 2 minuten gekeken naar product X’
  • ‘Interesse in specifieke productcategorie’
  • ‘Bezoeker verlaat website in de check-out fase’

Verlaat een bezoeker de website onverrichterzake, dan kan je met een dynamische banner ad de bezoeker gespecificeerd targeten. Hij of zij krijgt dan een banner ad te zien die overeenkomt met de zoekopdracht op jouw website, en komt mogelijk toch nog terug om een conversie te voltooien. Dat is de kracht van herhaling.

Banner formaten

Veel bedrijven houden het ontwerp van een display banner graag in eigen beheer, hoewel uitbesteden ook helemaal geen vreemde keuze is. De weergave van de advertentie moet optimaal zijn, zodat niet alleen veel mensen de banner ads zien, maar ook bekend raken met je beeldmerk en de boodschap die je wilt uitdragen. Ben je op zoek naar geschikte banner formaten, passend binnen de stijl en vormgeving?
Lees alles over banner formaten in onze blog.

Mobile en Desktop banners

Binnen het Google Netwerk bestaan tientallen formaten voor banners: deels voor de weergave op computers, en steeds vaker met een focus op mobile banners. Omdat mobiel surfen de laatste jaren steeds meer terrein wint ten opzichte van de computer, worden mobiele banners steeds relevanter. En niet te vergeten: waardevoller! Het aantal mensen dat wel eens een mobiele aankoop doet ligt inmiddels boven de 50%. De waarde van mobile banners groeit mee.

Bannerset

Wist je dat er circa 20 banner formaten beschikbaar zijn binnen het Google Netwerk? Voldoende mogelijkheden dus. Wel is het belangrijk om de juiste formaten te selecteren, welke aansluiten op de stijl en vormgeving van de advertentie. Dankzij een bannerset zijn jouw display advertenties op zoveel mogelijk websites en ‘slots’ terug te vinden. Een gemaximaliseerd bereik van display advertising op basis van de gekozen doelgroep en online doelstelling.

AIDA model

Banner Ads binnen het AIDA model

Display advertising is een veelzijdige tool om de doelgroep door de volledige klantencyclus te trekken. Dat begint in de Attention-fase, waar je de aandacht van de doelgroep trekt met een sterke banner. Hiermee ontwikkel je ‘Interest’: actieve interesse in jouw product of dienst. In deze fase volgt een eerste bezoek aan je website. Heb je de pixel op de juiste manier geïnstalleerd? Dan kan je gepersonaliseerde banners tonen in de Desire-fase: de fase waarin mensen je product of dienst echt willen gaan afnemen. Kort daarop volgt de Action-fase: het moment van de conversie. Hoeveel tijd er tussen elke fase zit, dat is afhankelijk van het type klant.

Display advertising uitbesteden

Weet je genoeg en wil je display advertising graag inzetten om je doelgroep in elke fase van het klantproces te activeren? Start samen met MediaGarant een unieke display campagne. Heb je al een banner(set)? Dan vullen we graag de campagne voor je in, zodat je verzekerd bent van de juiste match met de doelgroep. Ben je nog op zoek naar een banner ontwerp bureau? Dan kunnen we je helpen met een all-in campagne: grafisch ontwerp, opzet campagne en optimalisatie. Als Google Partner helpen we je graag. Neem contact op en start binnenkort al een display campagne.

Display advertising uitbesteden