RIJSCHOOL SPAARNE
Direct beginnen zonder wachttijd, dat is het streven van rijschool Spaarne. Dankzij dezelfde rijinstructeur en flexibele reistijden staat Rijschool Spaarne bekend als een bewezen adres voor Haarlem en omstreken. Spaarne is onder meer actief in Haarlem, Heemstede, Hoofddorp, Vogelezang, Bloemendaal, Overveen, Zandvoort, Velserbroek, Driehuis, IJmuiden, Beverwijk en Heemskerk.
Rijschool Spaarne biedt unieke leermethodes aan haar kandidaten. Met een slaginspercentage van maar liefs 83% ben je bij Rijschool Spaarne op de juiste plek om je rijbewijs te halen.
Klantcase
Rijschool Spaarne wil binnen haar verzorgingsgebied meer kandidaten aantrekken. Om dit te realiseren moeten twee aspecten worden geoptimaliseerd: de invulling van de website in combinatie met Google Ads. Het eerste aspect activeert bezoekers van de website om zich in te schrijven voor rijlessen, terwijl het adverteren zorgt voor meer bezoekers op de website. Binnen de samenwerking focussen we ons dan ook op het inspireren en activeren van de doelgroep om zich in te schrijven bij Rijschool Spaarne.
Doelstelling
Het verhogen van het aantal rijschool kandidaten ten tijde van een pandemie is geen eenvoudige taak. Het is de primaire reden waarom Rijschool Spaarne de samenwerking is aangegaan met MediaGarant. Rijschool Spaarne kent haar verzorgingsgebied en doelgroep, en wij beschikken over ruime ervaring met Google-zoekwoorden campagnes. Aan de samenwerking is natuurlijk wel een doelstelling gekoppeld.
Rijschool Spaarne heeft zich als doel gesteld om vanuit de samenwerking tenminste 8 nieuwe kandidaten per maand te realiseren.
Aanpak
We houden van persoonlijk contact. Het contact tussen Rijschool Spaarne en MediaGarant verloopt zodoende vast met één accountmanager. Hiermee zijn diverse campagnestrategieën doorgenomen om de campagne van het optimale resultaat te voorzien.
Omdat Rijschool Spaarne actief is in een groot verzorgingsgebied, is besloten om een zoekwoorden campagne per verzorgingsgebied op te zetten. Het inschrijven voor rijlessen volgt vaak op een actieve behoefte en duidelijke intentie; het behalen van een rijbewijs. Wel bestaat een verschil binnen de doelgroep van Rijschool Spaarne. Zo kan een individuele kandidaat de voorkeur geven aan het behalen van een rijbewijs met spoed, terwijl een ander liever investeert in een duurzame opleiding. Hier is binnen de campagne rekening mee gehouden, door twee advertentiegroepen te onderscheiden: ‘spoed’ en ‘algemeen’. Dit heeft vanzelfsprekend ook gevolgen voor de look & feel van de bijbehorende advertenties.
Wij zijn héél tevreden over de samenwerking met MediaGarant en willen onze relatie de komende periode verder uitbreiden.
Resultaat
Zoals verwacht is het resultaat van de Google Ads campagne veelbelovend. Na afloop van de eerste campagne is meer dan 50 keer contact opgenomen met Rijschool Spaarne, waarvan 19 keer via het contactformulier dat te vinden is op de website. En overige contact momenten via e-mail, telefoon en WhatsApp. Met name die laatste vorm van contact wint steeds meer terrein en zorgt voor meer persoonlijk contact, waarmee de kans op een conversie groter is.
Wil je meer weten over het lesaanbod van Rijschool Spaarne? Check de website: rijschoolspaarne.nl/ – Samen met MediaGarant een Google Ads campagne opstarten? Dat kan ook! Lees meer over Google Ads uitbesteden.