Blog

Een blog of gastcolumn is de ideale mogelijkheid om je boodschap en opinie op een ludieke wijze te delen met geïnteresseerde bezoekers uit jouw branche. De content hoeft geen structureel karakter te hebben. Een blog is de ideale mogelijkheid om jouw doelgroep uit te dagen en tegelijk te voorzien van relevante informatie. De blog wordt geplaatst op een branche specifieke website, waar enkel bezoekers komen die voor jou van waarde zijn.

Waarom zou je jouw opinie beperken tot de eigen website, terwijl je een grote, waardevolle groep volgers links laat liggen? Laat jezelf zien op het internet!

Wat is een blog?

Een blog is geen onbekend fenomeen. Veel bedrijven of ZZP’ers maken gebruik van een gastcolumn, om zo een bepaalde mening rondom belangrijke onderwerpen te delen met de doelgroep. In een blog mag in principe alles staan dat bij de auteur opkomt, waardoor dit marketinginstrument veel waarde toevoegt. De blog is onderdeel van het mediapakket, een uitgebreid pakket met diverse marketingdiensten, waarmee je waarde op een externe website creëert. Dit resulteert in kansen voor de eigen onderneming. Wil je eenmalig een blog plaatsen? Dan biedt onze content marketing gerichte mogelijkheden.

We plaatsen de blog op onze website in de Zorg, Recreatie, Onderwijs of Transport. Dankzij een prominente positie op diezelfde website ben je voor een langere periode uitermate goed zichtbaar voor bezoekers. Wil jij ook waarde toevoegen aan jouw product of dienst? Maak dan gebruik van de blog.

De belangrijkste voordelen

Communicatie met de doelgroep, zeker online, is vandaag de dag essentieel. Je wilt gezien worden en de (potentiële) klant wil jou zien! Een blog is wat dat betreft een geschikt middel. Deel jouw opinie, bereik de doelgroep en activeer lezers om verder te zoeken naar relevante informatie. Die informatie is natuurlijk te vinden op jouw eigen website. Dankzij een korte beschrijving van jezelf als auteur, externe links én een vermelding van de bedrijfsnaam gaan lezers zoeken op jouw platform. Zo maak je van bloglezers zogenaamde prospects; de lezer bevindt zich in de fase vóór het klantzijn. De blog draagt bij aan het bereiken van de potentiële klant binnen de branche.

Hoe ziet de blog eruit?

Dat bepaal je helemaal zelf! Essentieel is dat je de bezoeker weet te inspireren, prikkelen of activeren om op zoek te gaan naar meer informatie via jouw platform. De blog hoeft geen structureel karakter te hebben, hoewel dat natuurlijk wel mag. Verder zijn de volgende voorwaarden van toepassing:

  • maximaal 500 woorden
  • maximaal 1 foto (zie ook: voorwaarden foto’s)
  • Een profielschets cq. omschrijving van de auteur
  • maximaal 2 externe links

Voorbeeld Blogs

Nationale Zorggids
Nationale Zorggids
Nationale Onderwijsgids