SPAR THEE

Spar Thee, beter bekend als Dennen Thee, is opgericht in 2021 nadat ze in hun omgeving een toenemende mate aan klachten hoorden van de pandemie. Dennennaalden thee wordt al duizenden jaren gedronken wegens de medische eigenschappen. Het kan het immuunsysteem bevorderen en is effectief om kwalen te verhelpen. De thee werd in Europa geïntroduceerd om van scheurbuik te genezen, een dodelijk ziekte dat werd veroorzaakt door een tekort aan vitamine C.

De onderneming biedt via haar webshop de dennennaalden thee aan consumenten aan. Met zakjes van 150 gram, 500 gram en 1 kilogram kun je net zoals andere thee nu thuis genieten van dennennaalden thee. Ook is Spar Thee de enige aanbieder van verse dennennaalden. Het is pesticide-vrij en bevat geen toevoegingen.

Klantcase

Spar Thee wilde graag haar omzet verhogen tijdens de coronapandemie. Een hele uitdaging zo wel gesteld, maar gelukkig is er veel vraag naar hun product waardoor het een realistische doelstelling is. Om deze verhoging te realiseren wilden ze graag SEA (Search Engine Advertisement) uitproberen. Ze waren al bezig met adverteren op Facebook en dit werkte succesvol, des te meer reden om uit te breiden naar SEA.

Omdat SEA andere kennis en kunde vereist was het verstandig om dit uit te besteden zodat het optimale resultaat behaald kan worden. In SEA werk je namelijk in veel mindere mate met een doelgroep, het gaat vooral in op mensen die zoeken naar (dennen) thee. Dit is een verschil ten opzichte van Facebookadvertenties.

spar-thee-3
spar-theesmaak

Doelstelling

Het opzetten van een SEA campagne en Shopping campagne, welke gebruikt gaan worden om meer verkeer naar de website te trekken. Met omzetverhoging als key doelstelling.

Aanpak

In samenwerking met Spar Thee zijn er zoektermen geselecteerd die het meest effectief werken, zodat er geadverteerd wordt aan mensen met een actieve behoefte (een directe koopintentie). Dit werkt kosteneffectief, omdat je tegen een relatief laag advertentiebudget een hoge conversiewaarde kunt bereiken. Door zoektermen te vinden die direct wijzen op een koopintentie, leidt de CPC (Cost Per Click) vaker tot een conversie.

Er is een handmatige CPC gebruikt. Op die manier hebben wij de zoekwoorden die in de eerste weken goed hebben gepresteerd, verhoogt qua biedingen en ervoor gezorgd dat we op de bewuste zoektermen meer kliks hebben gegenereerd. Naast een zoekcampagne is ook een shopping campagne in Google opgezet. Shopping werkt als extra kanaal voor het visualiseren van producten, en heeft daarmee een positief effect op de verkopen. Beide kanalen zijn complementair aan elkaar.

Tussen deze campagnes zit een bepaalde synergie. Zo ontvang je via de shopping campagne nieuwe zoekwoorden, welke je als input kunt gebruiken voor de zoekcampagne. En de zoekcampagne levert weer input voor de datafeed van de shopping campagne. De datafeed is een informatie feed die Shopping automatisch genereert, waarbij het product en zoekterm door Google worden gekoppeld, en waar je als bedrijf niet altijd invloed op hebt. Blijkt echter dat vanuit Google Ads specifieke zoektermen beter aansluiten op het product, dan kan je binnen Shopping deze zoekterm bewust meegeven aan een individueel item.

Resultaat

Dankzij de handmatige CPC en de optimalisatie van de zoekcampagne en shopping campagne, hebben we ROAS (Return On Ad Spend) van 8 bereikt. Dankzij deze hoge ROAS hebben we de omzet van shopping met 1.000% laten stijgen.

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? MediaGarant heeft al tientallen startups en reeds gevestigde bedrijven kunnen ondersteunen in het vindbaar maken van zowel het merk als product in de zoekmachine. Neem contact op met onze specialisten en start vandaag nog je eerste campagne bij MediaGarant.