WAT IS SEA?

Wist je dat de zoekterm ‘Wat is SEA?’ maandelijks honderden keren wordt opgezocht in de zoekmachine, alleen al in Nederland? Waarschijnlijk heb je wel eens van de term ‘SEA’ gehoord, en nu wil je hier graag meer over weten. SEA staat voor Search Engine Advertising; voor veel mensen ook wel bekend als zoekmachine adverteren of Google Adwords. Ieder bedrijf met een eigen website droomt ervan bovenaan te staan in de zoekmachine: organisch, betaald of zelfs met beide vormen. Kies je als bedrijf voor SEA, dan kies je voor betaalde advertenties. Daarmee kom je dan ook bovenaan in de zoekmachine, zij het in de ruimte met betaalde zoekresultaten.

De positie bovenaan de zoekmachine deel je doorgaans met je belangrijkste concurrenten. Is dat direct een nadeel? Wat ons betreft niet! Door te investeren in kwaliteit maak je juist daar het verschil, en je doelgroep ziet dat ook. Wat is SEA en wat zijn de voordelen?

De voordelen van SEA

Zijn enorm! Maar.. je moet het wel goed aanpakken! Met honderden miljoenen zoekopdrachten per maand én een stijging van het aantal clicks op betaalde advertenties is SEA snel en effectief. Het brengt je website direct naar de topposities in de zoekmachine. Op specifieke zoektermen ben je dan ook op een primaire plek te vinden; de plek waar je doelgroep als eerste kijkt. In vergelijking met SEO of content marketing, waar de focus ligt op scherpe teksten op de eigen website, scoor je met SEA veel sneller in de zoekmachine. Heb je als bedrijf nog geen SEO-waarde en is je website nog niet zo goed vindbaar in de organische resultaten van de zoekmachine? Dan is Google Ads the way to go. Wil je ook direct resultaat zien? Google Ads altijd een goede keuze.

Waarom kiezen voor Google Ads?

Naarmate de concurrentie binnen de markt toeneemt, wordt het lastiger om met jouw website een hoge organisch (onbetaald) positie te veroveren in de zoekmachine. Het geldt als primaire reden om te kiezen voor betaalde advertenties, want deze geven je de garantie dat je website wél vindbaar is voor de door jou gekozen doelgroep. Het budget dat je vrijmaakt voor Google Ads verdient zich snel terug. Maak je daarbij de juiste keuzes met betrekking tot de biedstrategie, doelgroep en zoekwoorden, dan is het ‘gewoon’ mogelijk om kosten efficiënt jouw doelstellingen te realiseren.

Wat is SEA

“Er zijn meer dan 3,5 miljard zoekopdrachten per dag! Gebruiken jouw klanten Google om jou te vinden? Dan is SEA een onmisbare schakel in jouw marketing strategie.”

Hoe werkt SEA?

Search advertising is niet moeilijk. Het opzetten van de campagne vraagt je echter wel om in elke fase de juiste keuzes te maken, waarmee je de kosten per klik (CPC) beperkt en het uiteindelijke resultaat van je campagne een stimulans geeft. Na het aanmaken van een Google Ads account is het mogelijk om een campagne te starten. De resultaten uit SEA zijn afhankelijk van het Ads budget, de doelgroep keuze (demografie, locatie, eigenschappen), biedstrategie en advertentiekwaliteit. Vraag vandaag nog een consult aan bij MediaGarant.

Wat is SEA Google ads

Zoekmachine ads

Zoekmachine adverteren is een aantrekkelijk optie om bovenaan te komen in de zoekmachine, maar kan ook best complex zijn. Hoewel er wereldwijd meerdere zoekmachines zijn, kiezen wij bewust voor adverteren op Google. Het marktaandeel van Google in Nederland ligt namelijk rond de 95%, en daarmee is het veruit het platform voor zoekopdrachten. Door te kiezen voor Google Ads komt jouw website prominent naar voren bij je doelgroep. Onze Google Ads specialisten helpen je daar graag bij.

Google Partner 

MediaGarant is Google Partner. Dat betekent dat onze specialisten beschikken over alle vaardigheden en de juiste expertise om jouw Google Ads campagne succesvol te laten verlopen. We begeleiden je door het volledige proces, vanaf het bepalen van de doelgroep en doelstellingen, tot de realisatie hiervan. Aanvullend krijgen onze klanten toegang tot unieke voordelen, waarmee campagnes net een beetje extra scoren. Profiteer van onze gratis consult en zet samen met ons de eerste stap naar online succes.

untitled-design-max-quality-21
SEA & SEO bij mediagarant

De combinatie SEA en SEO

Wat is het verschil tussen SEA en SEO? Beide termen lijken op elkaar, maar betekenen in de praktijk iets heel anders. Waar het bij SEA draait om betaalde zoekadvertenties, gaat het binnen SEO om het optimaliseren van teksten op je website, waarmee je de positie van je website in de organische resultaten van de zoekmachine een impuls wilt geven. Met SEA zijn de eerste resultaten vaak al zichtbaar binnen 24 uur, terwijl SEO een strategie is van de lange adem. Voor bedrijven is het belangrijk om de focus te leggen op beide methoden, zodat jouw website óók organisch goed vindbaar is. Dit maakt het op de langere termijn mogelijk om te besparen op Ad budget, en dat is wel zo kosten efficiënt.

Google Ads bij MediaGarant

Search Engine Advertising uitbesteden aan MediaGarant: als Google Partner helpen we jou op weg naar online succes. Meer relevante bezoekers op je website, advertenties die exact vertellen wat jij als bedrijf voor de klant kan betekenen en meer conversies. Ook Google Ads uitbesteden aan MediaGarant? We geven advies op maat en betrekken je binnen elke stap van een search campagne.

Onze Google Ads specialisten weten precies hoe zij SEA effectief kunnen inzetten, en daarmee jouw website prominent naar voren laten komen in de zoekmachine. Altijd de juiste match tussen jouw product en/of dienst en de doelgroep.

Google SEA uitbesteden