Bedrijfspresentatie

Middels een losse bedrijfspresentatie verbind je jouw naam aan een relevante en branche specifieke website. Dit is een geschikte mogelijkheid om de organisatie op een frisse manier voor te stellen aan bezoekers van de website. Is jouw bedrijf actief of aanwezig in de Zorg, Recreatie, Onderwijs of Transport? Zorg er dan voor dat je zichtbaar bent! Uiteraard heb je een eigen website, maar komen hier wel de juiste bezoekers op terecht? Met een bedrijfspresentatie maak je duidelijk waar jouw bedrijf voor staat, welke doelgroep je wilt bereiken en wat de bijbehorende doelstellingen van de organisatie zijn. Dit is een waardevolle toevoeging op de bestaande activiteiten in content marketing.

Voordelen van een bedrijfspresentatie

Binnen de marketing draait alles om het creëren van waarde voor jouw publiek. Het publiek is op zoek naar informatie en jij wilt hierop gevonden worden. De meeste online waarde ontwikkel je op de eigen website. Echter, hoe vaker je zichtbaar bent op andere (online) plekken, des te beter dit is voor de naamsbekendheid van het bedrijf. Ook een link naar de eigen website zorgt voor toegevoegde waarde aan je merk/naam. Het resulteert in een situatie waarbij de zoekmachine ‘waarde’ omzet in een kwaliteitsscore voor de website. De website wordt daarmee beter gevonden binnen de organische zoekopdrachten. Zichtbaar zijn op een relevante website, buiten het eigen platform, heeft directe en indirecte voordelen:

  • Een verbeterde vindbaarheid
  • Passieve en actieve naamsbekendheid
  • Meer bezoekers op de eigen website
  • Een kans om jezelf te presenteren

Kies voor een bedrijfspresentatie op een relevante website, waardoor bezoekers je weten te vinden.

Hoe ziet een bedrijfspresentatie eruit?

Binnen een bedrijfspresentatie mag je alle in’s & out’s van jouw organisatie benoemen. Hierbij horen in ieder geval de algemene gegevens. Additioneel plaats je directe contactmogelijkheden, welke voor jou relevant zijn; een telefoonnummer, de website, een e-mail en social media kanalen.Vervolgens vertel je uitgebreid over onder meer het ontstaan van de organisatie, de doelgroep, doelstelling en meer. Alles dat je over de organisatie wilt vertellen, past binnen de bedrijfspresentatie.

Voorbeeld bedrijfspresentatie

Nationale Onderwijsgids
Nationale Transportgids

Nationale Zorggids
Nationale Recreatiegids