{"id":8227,"date":"2022-01-21T11:14:13","date_gmt":"2022-01-21T11:14:13","guid":{"rendered":"https:\/\/mediagarant.nl\/?p=8227"},"modified":"2022-02-03T08:31:29","modified_gmt":"2022-02-03T08:31:29","slug":"5-google-ads-in-2022-die-je-moet-kennen","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/mediagarant.nl\/5-google-ads-in-2022-die-je-moet-kennen\/","title":{"rendered":"5 Google Ads trends in 2022 die je moet kennen"},"content":{"rendered":"
Traditioneel bespreken we bij de start van het kalanderjaar de Google Ads trends. Zijn de trends in lijn met het afgelopen jaar, en wat ligt er op de planken? Een trend die de laatste jaar tot standaard is verheven, is het gegeven dat bedrijven steeds meer budget vrijmaken voor online reclame. Alleen al in het jaar 2021 werd er wereldwijd voor 171 miljard dollar aan Google Ads gespendeerd binnen de zoekmachines, zo blijkt uit onderzoek<\/a>. Verwacht wordt dat dit alleen maar zal toenemen naar 211 miljard dollar in 2025. Dit versterkt het beeld wat al jaren wordt gezegd: Search Engine Advertising krijgt een hoofdrol in adverteerders wereld. Om zeker te zijn dat je ad budget goed gespendeerd gaat worden in 2022, zijn hier 5 trends waar je van op de hoogte moet zijn.<\/p>\n Voordat we het gaan hebben over de meest recente SEA trends, blikken we eerst terug op het vorige jaar. Wat waren begin 2021 de trends in Search Engine Advertising?<\/p>\n In hoeverre hebben de trends van afgelopen jaar zich doorgezet in 2022? We bespreken de vijf trends in SEA voor 2022.<\/p>\n Het afgelopen jaar lanceerde Google de feature Auto Applied Recommendations (AAR). Hiermee worden aanbevelingen voor een advertentie account automatisch toegepast, zonder dat je daar toestemming voor hoeft te geven. Zo kun je bijvoorbeeld niet weergegeven zoekwoorden of conflicterende zoekwoorden automatisch laten verwijderen.<\/p>\n Het uitgangspunt voor deze ingreep door Google is het stimuleren en verbeteren van het Google Ads-account kwaliteit. Met de zogeheten optimalisatiescore (optiscore) worden de prestaties en kwaliteit van je campagnes inzichtelijk gemaakt. Let op: de Auto Applied Recommendations hebben geen invloed op het budget dat je uitgeeft. Het is daarom aan te raden om \u2018recommendations\u2019 zelf te monitoren, want dit voorkomt dat optimalisaties die je eigenlijk niet wilt, toch worden uitgevoerd. In dat geval kan budget minder effici\u00ebnt worden uitgegeven dan voorheen, waardoor dit een beperkende factor gaat zijn voor het account.<\/p>\n Tijdens de Friends of Search conferentie van 2021 werd Performance Max campaigns besproken. Dit is een nieuw type Google Ads-campagne waarmee campagnes het maximale resultaat behalen op basis van machine learning. Het concept is beschikbaar voor kanalen als Search, Display, Discovery, Maps, Gmail en YouTube. Als gevolg van de nieuwe toepassing bepaalt het algoritme welke campagnes ingezet moeten worden op geselecteerde kanalen. Daarmee worden ad budgetten effici\u00ebnter verdeeld. Erg handig voor ondernemers in het midden- en kleinbedrijf!<\/p>\nEen terugblik: Google Ads trends van vorig jaar<\/h2>\n
\n
1.\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 Automatisering Google Ads werkzaamheden met Auto Applied Recommendations (AAR)<\/h3>\n
2.\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 Campagneresultaten maximaliseren<\/h3>\n