{"id":8081,"date":"2022-01-06T09:51:16","date_gmt":"2022-01-06T09:51:16","guid":{"rendered":"https:\/\/mediagarant.nl\/?p=8081"},"modified":"2022-01-24T09:52:15","modified_gmt":"2022-01-24T09:52:15","slug":"de-7-valkuilen-van-google-ads","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/mediagarant.nl\/de-7-valkuilen-van-google-ads\/","title":{"rendered":"De 7 valkuilen van Google Ads"},"content":{"rendered":"
Voor ondernemers is Google Ads het ideale platform om product of dienst te matchen met de doelgroep. We begeven ons collectief steeds vaker online. Hier prominent naar voren komen is dus cruciaal. Maar hoe doe je dat goed, zonder dat het te veel geld kost? Google Ads is een aantrekkelijk platform, maar het kent ook valkuilen. Deze valkuilen kunnen ervoor zorgen dat je onnodig veel geld uitgeeft, de juiste doelgroep niet weet te bereiken of het aanwezige potentieel onvoldoende weet te benutten. Dit zijn de 7 valkuilen waar jij rekening mee moet houden.<\/p>\n
Voordat we de valkuilen van Google Ads met je bespreken, is het belangrijk om kort uit te zoomen. Elke Google Ads campagne bestaat namelijk uit een drie fasen: ori\u00ebntatie, opzet en optimalisatie. Maak je in \u00e9\u00e9n van deze fasen een fout, dan heeft dit direct gevolgen voor de campagne als geheel. Bij het inzichtelijk maken van de valkuilen in Google Ads<\/a> zullen we per fase inzichtelijk maken welke details het verschil maken.<\/p>\n Google Ads kan als platform behoorlijk overweldigend zijn. Het succes van een campagne wordt bepaald op basis van details, en dat is juist waar veel starters<\/em> minder scherp op zijn. Kies je bij voorbaat voor een slimme campagne, dan bepaalt Google zelf het doel. Dat wil je niet, want jij hebt voorafgaand aan de campagne al een goed idee hoe jij conversies wilt binnenhalen. Kies daarom altijd een doel dat past bij je business.<\/p>\n Hoe bepaal je een doelstelling in Google AdWords? Grofweg zijn dit de doelstellingen die je kunt selecteren:<\/p>\n \u2713 Sales: sturen op verkopen die je genereert binnen een webshop, website, app of winkel. Voorkom dat slimme campagnes je doel automatisch bepalen, en selecteer een concrete doelstelling. De resultaten kan je middels conversion tracking<\/em> op een later moment gebruiken als meetbare statistiek.<\/p>\nValkuil 1 \u2013 Een Google Ads campagne zonder de juiste conversie instelling, is als een schip zonder kompas<\/h3>\n
\n\u2713 Telefoongesprekken: verkoop je graag telefonisch? Dan is telefoongesprekken een interessant doel.
\n\u2713 Websiteverkeer: meer bezoekers op je website verwelkomen? Selecteer websiteverkeer en ontwikkel een sterke call-to-action.
\n\u2713 Leads: lead generatie is er op gericht op mensen een contactformulier met persoonlijke gegevens in te laten vullen.
\n\u2713 Vertoningen: ook wel bekend als bereik. We zien deze doelstelling met name bij inzet van Display advertenties.
\n\u2713 App-promotie: ook deze doelstelling zien we vooral rondom Display Advertising. Het promoten van een nieuwe applicatie.<\/p>\nValkuil 2 \u2013 Is Google Analytics goed ingesteld?