{"id":6714,"date":"2021-08-20T13:09:32","date_gmt":"2021-08-20T13:09:32","guid":{"rendered":"https:\/\/mediagarant.nl\/?p=6714"},"modified":"2022-01-24T09:59:12","modified_gmt":"2022-01-24T09:59:12","slug":"wat-zijn-de-voordelen-van-sea","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/mediagarant.nl\/wat-zijn-de-voordelen-van-sea\/","title":{"rendered":"Wat is SEA?"},"content":{"rendered":"
De zoekopdracht \u2018wat is SEA?\u2019 wordt maandelijks honderden keren gebruikt, dus het is logisch wanneer je deze term nog niet zo goed kent. SEA staat voor Search Engine Advertising, of zoals we het hier zeggen: zoekmachine adverteren. Het betreft het adverteren op zoekwoorden- en termen, waarmee je als bedrijf gevonden wilt worden in de zoekmachine. Binnen de zoekmachine heb je als bedrijf twee opties: inzetten op organisch zoekverkeer of kiezen voor betaald zoekverkeer. Wat zijn de voordelen van Google Ads?<\/p>\n
Google Ads is de nieuw te hanteren term voor hetgeen we voorheen \u2018Adwords\u2019 noemden. Het is een methodiek waarmee je als bedrijf betaalde advertenties in de zoekmachine plaatst. Als adverteerder bepaal je binnen het programma Google Ads op welke zoekwoorden en zoektermen je wilt inzetten, en combineert deze met wervelende advertentieteksten en de gewenste doelgroep. Aanvullend kan je nog kiezen voor sitelinks, extensies, een biedstrategie en andere details waarmee je advertentie hoger in Google komt te staan. Vraag je je af \u2018Wat is SEA?\u2019, dan zijn dit de belangrijkste elementen van zoekmachine adverteren<\/u><\/a> in een verkorte versie. Wat zorgt ervoor dat je bovenaan komt in de zoekmachine?<\/p>\n Heb je inzicht in de focus keywords rondom je product of dienst, dan is het opstarten van een Google Ads campagne direct een stuk makkelijker. In de ideale wereld kom je met jouw advertentie bovenaan te staan in de zoekmachine, maar voor de meeste bedrijven is dit geen Abc\u2019tje. Dit heeft te maken met de concurrentie in de zoekmachine \u00e9n binnen je \u2018line of business\u2019.\u00a0 Je zult ongetwijfeld niet het enige bedrijf zijn dat bezig is gegaan met online adverteren op zoekwoorden- en termen die jij \u00f3\u00f3k wilt kiezen. Kwaliteit is dan ook een belangrijke factor binnen een Google Ads campagne.<\/p>\n Wil je adverteren op Google, dan is het belangrijk om te achterhalen waar je kansen liggen. Binnen vrijwel iedere markt heb je te maken met een mate van concurrentie. Deze concurrentie kan \u2018laag\u2019, \u2018medium\u2019 of \u2018hoog\u2019 zijn, en verschilt daarnaast per zoekwoord- of zoekterm. Het uiteindelijke doel is uiteraard om met jouw advertentie op de eerste positie in de zoekmachine te komen, zoals te zien in deze impressie<\/p>\n In de praktijk zal je echter vaker zien dat advertenties rouleren, en dus afwisselend op de eerste, tweede, derde of vierde positie zichtbaar zijn. Scoort je SEA campagne iets minder goed, dan kan je advertentie ook op de onderkant van de eerste pagina of zelfs op de tweede pagina van de zoekresultaten komen te staan. Dat wil je natuurlijk niet! Adverteren op Google<\/h2>\n