{"id":4366,"date":"2020-06-12T12:00:58","date_gmt":"2020-06-12T12:00:58","guid":{"rendered":"https:\/\/mediagarant.nl\/?p=4366"},"modified":"2021-08-12T08:23:46","modified_gmt":"2021-08-12T08:23:46","slug":"het-verschil-tussen-retargeting-en-remarketing","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/mediagarant.nl\/het-verschil-tussen-retargeting-en-remarketing\/","title":{"rendered":"Het verschil tussen retargeting en remarketing"},"content":{"rendered":"
Een bezoeker betreedt je website zonder een aankoop. Helaas, je hebt geen conversie afgedwongen. Dit kan twee dingen betekenen: de bezoeker is in zijn geheel niet meer ge\u00efnteresseerd in je product of diensten (1), of bezoekers zijn wel ge\u00efnteresseerd, maar willen eerst verder kijken (2). In het tweede geval loont het de moeite om deze bezoeker op een andere plek opnieuw te benaderen. Dit kan zowel via retargeting als remarketing. Wat is het verschil tussen retargeting en remarketing?<\/p>\n
Bezoekers komen terug op je website<\/h2>\n
Bezoekers die vaker terugkomen op je website, en daarbij ook nog overgaan op een conversie, zijn van grote waarde voor je bedrijf. Je hebt het ongetwijfeld wel eens meegemaakt: tijdens het surfen over internet krijg je advertenties te zien van een website die je 5 minuten daarvoor hebt bezocht. Gefeliciteerd, want je bent \u2018geretarged\u2019, oftewel opnieuw bereikt door de website. Het is de intentie van de betreffende website om je over te halen tot een conversie. Met het gebruik van specifieke advertenties, zoals daar sprake van is binnen retargeting, is die kans erg groot.<\/p>\n