{"id":4198,"date":"2020-05-15T14:08:01","date_gmt":"2020-05-15T14:08:01","guid":{"rendered":"https:\/\/mediagarant.nl\/?p=4198"},"modified":"2021-06-16T12:02:26","modified_gmt":"2021-06-16T12:02:26","slug":"de-banner-functioneel-en-efficient","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/mediagarant.nl\/de-banner-functioneel-en-efficient\/","title":{"rendered":"Banners: functioneel en effici\u00ebnt"},"content":{"rendered":"

In de tijd tussen \u2018brand awareness\u2019 en \u2018verkoop\u2019 doorloopt een klant verschillende fasen. Zichtbaarheid is een cruciale factor om merkbekendheid op te bouwen, direct in de eerste fase van de customer journey. Is jouw merk niet zichtbaar, dan loop je mogelijke klandizie mis. Zonde! Online zichtbaarheid cre\u00eber met een banner. Hate them or love them; de banner als vorm van display advertising is onder bedrijven bijzonder populair. Wat zijn de mogelijkheden van een banner en hoe bereik je effici\u00ebnt jouw doelgroep?<\/p>\n

De eerste banner<\/h2>\n

Tegelijk met de opkomst van het internet in de jaren \u201990 raakte men ook bekend met de mogelijkheden om via deze weg te adverteren. Net als de advertenties in kranten en tijdschriften, werd ook op websites ruimte vrijgemaakt voor \u2018reclame\u2019. In oktober\u201994 werd in Amerika de allereerste banner op het internet gepubliceerd. De banner door AT&T kwam te staan op de website van Hotwired. Een bijzonder moment; de introductie van een concept dat tot op de dag van vandaag ongekend succesvol is gebleken. Omdat de banner een nieuw fenomeen was, werd deze een ongekend succes. In de eerste 4 maanden<\/strong> behaalde de banner een Click Through Ratio van<\/strong> 44%<\/strong>(!).<\/p>\n

Met de groei van het aantal websites, is ook het aantal mogelijkheden in bannering toegenomen. Websites zijn steeds vaker ingericht op de ruimtes voor adverteren. De eigenaar van een website genereert zo inkomsten, en voor bedrijven is dit een unieke kans om het merk en product te promoten.<\/p>\n

Bereik je doelgroep<\/h2>\n

De uitdaging van bannering is het bereiken van de juiste persoon, op het juiste moment, met de juiste boodschap. Display Advertising zorgt voor actieve of passieve naamsbekendheid, en je ontvangt nieuwe bezoekers uit de doelgroep op je website. Een dergelijke advertentie kan het bezoek aan een website bevorderen in diverse fasen van het aankoopproces. Brand awareness is \u00e9\u00e9n van de grootste voordelen van een banner. Het is het eerste contact dat je hebt met een potenti\u00eble nieuwe klant. Ook nadien, middels retargeting, blijf je met een gepersonaliseerde banner in het achterhoofd van de bezoeker, al dan niet tot aan het aankoopproces. De banner is zowel voor start-ups als bestaande bedrijven een effici\u00ebnte tool.<\/p>\n

Mede door de mogelijkheden van mobiele websites is de keuze in banner formaten enorm gegroeid. In deze sectie worden de meest voorkomende vormen en de iets wat extravagante vormen uitgelegd. De meest voorkomende formaten op dit moment zijn:<\/p>\n