{"id":3843,"date":"2020-04-10T14:01:39","date_gmt":"2020-04-10T14:01:39","guid":{"rendered":"https:\/\/mediagarant.nl\/?p=3843"},"modified":"2021-06-16T12:08:42","modified_gmt":"2021-06-16T12:08:42","slug":"keywords-in-een-adwords-campagne","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/mediagarant.nl\/keywords-in-een-adwords-campagne\/","title":{"rendered":"Zoekwoorden in een Adwords campagne"},"content":{"rendered":"

Een Adwords campagne is betaald, en daarom draait alles hier om rendement en het maken van de juiste keuzes. Om een campagne zo effectief mogelijk te laten verlopen, zijn met name zoekwoorden cruciaal. De geselecteerde zoekwoorden bepalen de groei van online verkeer, en de relevantie hiervan, richting jouw website. Maar hoe bepaal je de juiste zoekwoorden voor de aanstaande campagne, waarmee het gewenste resultaat wordt geboekt?<\/p>\n

Optimalisatie van zoekwoorden<\/h2>\n

Door een adequate selectie te maken in zoekwoorden- en termen die jouw product of dienst beschrijven, worden je advertenties beter gevonden door de beoogde doelgroep. Meer verkeer op je website lijkt interessant, maar passen deze nieuwe bezoekers wel binnen het profiel van de potenti\u00eble klant? Voordat je begint aan een Adwords campagne, raad ik je aan om een uitgebreide zoekwoordenlijst te maken. Uitgangspunt zou hierbij moeten zijn \u2018denken zoals de klant denkt\u2019<\/em>. Dat wil zeggen: waar begint de zoektocht van een bezoeker, en met welke zoekopdracht, om ten einde bij jouw product of dienst uit te komen? Focus niet alleen op het maatwerk in de advertentie, maar zorg ook dat bezoekers op relevante en informatieve landingspages terechtkomen.<\/p>\n

Het selecteren van geschikte zoekwoorden of bredere zoektermen is een uitdaging. Wat zijn do\u2019s & don\u2019ts voor zoekwoorden?<\/p>\n