{"id":6353,"date":"2021-08-20T12:11:04","date_gmt":"2021-08-20T12:11:04","guid":{"rendered":"https:\/\/mediagarant.nl\/?page_id=6353"},"modified":"2022-01-10T10:18:33","modified_gmt":"2022-01-10T10:18:33","slug":"wat-is-sea","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/mediagarant.nl\/google-ads-uitbesteden\/wat-is-sea\/","title":{"rendered":"Wat is SEA?"},"content":{"rendered":"[vc_row fullwidth=”true” css=”.vc_custom_1629461261091{padding-top: 150px !important;background-image: url(https:\/\/mediagarant.nl\/wp-content\/uploads\/2021\/08\/wat-is-sea-2.jpg?id=6700) !important;background-position: center !important;background-repeat: no-repeat !important;background-size: cover !important;}”][vc_column width=”1\/4″][\/vc_column][vc_column width=”1\/2″][mk_fancy_title strip_tags=”true” tag_name=”h1″ color=”#ffffff” size=”70″ force_font_size=”true” size_phone=”24″ font_weight=”900″ font_style=”normal” letter_spacing=”2″ font_family=”none” align=”center”]\n

WAT IS SEA?<\/span><\/h1>\n[\/mk_fancy_title][vc_empty_space height=”100px”][\/vc_column][vc_column width=”1\/4″][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column width=”2\/3″][mk_padding_divider][vc_column_text css=”.vc_custom_1633687449226{margin-bottom: 0px !important;}”]Wist je dat de zoekterm \u2018Wat is SEA?\u2019 maandelijks honderden keren wordt opgezocht in de zoekmachine, alleen al in Nederland? Waarschijnlijk heb je wel eens van de term \u2018SEA\u2019 gehoord, en nu wil je hier graag meer over weten. SEA staat voor Search Engine Advertising; voor veel mensen ook wel bekend als zoekmachine adverteren of Google Adwords. Ieder bedrijf met een eigen website droomt ervan bovenaan te staan in de zoekmachine: organisch, betaald of zelfs met beide vormen. Kies je als bedrijf voor SEA, dan kies je voor betaalde advertenties. Daarmee kom je dan ook bovenaan in de zoekmachine, zij het in de ruimte met betaalde zoekresultaten.<\/strong><\/p>\n

De positie bovenaan de zoekmachine deel je doorgaans met je belangrijkste concurrenten. Is dat direct een nadeel? Wat ons betreft niet! Door te investeren in kwaliteit maak je juist daar het verschil, en je doelgroep ziet dat ook. Wat is SEA en wat zijn de voordelen?<\/p>\n

Voordelen SEA<\/h2>\n

De voordelen van SEA voor bedrijven: meer relevante bezoekers, leads en conversies. De SEA voordelen zijn dus enorm! Maar.. je moet het wel goed aanpakken! Met honderden miljoenen zoekopdrachten per maand \u00e9n een stijging van het aantal clicks op betaalde advertenties is SEA snel en effectief. Het brengt je website direct naar de topposities in de zoekmachine. Op specifieke zoektermen ben je dan ook op een primaire plek te vinden; de plek waar je doelgroep als eerste kijkt. In vergelijking met SEO of content marketing, waar de focus ligt op scherpe teksten op de eigen website, scoor je met SEA veel sneller in de zoekmachine. Heb je als bedrijf nog geen SEO-waarde en is je website nog niet zo goed vindbaar in de organische resultaten van de zoekmachine? Dan is Google Ads the way to go. Wil je ook direct resultaat zien? Google Ads<\/a> altijd een goede keuze.<\/p>\n

Waarom Google Ads?<\/h3>\n

Als bedrijf is het logisch wanneer je twijfelt tussen alle verschillende marketingdiensten. Waarom Google Ads? Naarmate de concurrentie binnen de markt toeneemt, wordt het lastiger om met jouw website een hoge organisch (onbetaald) positie te veroveren in de zoekmachine. Het geldt als primaire reden om te kiezen voor betaalde advertenties, want deze geven je de garantie dat je website w\u00e9l vindbaar is voor de door jou gekozen doelgroep. Het budget dat je vrijmaakt voor Google Ads <\/a>verdient zich snel terug. Maak je daarbij de juiste keuzes met betrekking tot de biedstrategie, doelgroep en zoekwoorden, dan is het \u2018gewoon\u2019 mogelijk om kosten effici\u00ebnt jouw doelstellingen te realiseren.[\/vc_column_text][\/vc_column][vc_column width=”1\/3″][mk_padding_divider][vc_single_image image=”7124″ img_size=”300×400″ alignment=”center”][vc_column_text align=”center” css=”.vc_custom_1632224805310{margin-bottom: 0px !important;}”]“Er zijn meer dan 3,5 miljard zoekopdrachten per dag! Gebruiken jouw klanten Google om jou te vinden? Dan is SEA een onmisbare schakel in jouw marketing strategie.”<\/strong><\/em>[\/vc_column_text][mk_button dimension=”two” corner_style=”full_rounded” size=”large” url=”https:\/\/mediagarant.nl\/actie-nr1-in-google\/” align=”center” bg_color=”#f28e3c”]GOOGLE ADS UITBESTEDEN[\/mk_button][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][mk_divider style=”thick_solid” border_color=”#dd9933″][vc_column_text css=”.vc_custom_1631883343992{margin-bottom: 0px !important;}”]\n

Hoe werkt SEA?<\/span><\/h2>\n

Search advertising is niet moeilijk. Het opzetten van de campagne vraagt je echter wel om in elke fase de juiste keuzes te maken, waarmee je de kosten per klik (CPC) beperkt en het uiteindelijke resultaat van je campagne een stimulans geeft. Na het aanmaken van een Google Ads account is het mogelijk om een campagne te starten. De resultaten uit SEA zijn afhankelijk van het Ads budget, de doelgroep keuze (demografie, locatie, eigenschappen), biedstrategie en advertentiekwaliteit. Vraag vandaag nog een consult aan bij MediaGarant.<\/span><\/p>\n[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row fullwidth=”true” fullwidth_content=”false” equal_columns=”true” css=”.vc_custom_1631883529886{background-color: #ffffff !important;background-position: center !important;background-repeat: no-repeat !important;background-size: cover !important;}”][vc_column width=”1\/4″][mk_padding_divider][vc_single_image image=”6985″ img_size=”200×200″ alignment=”center”][mk_padding_divider][\/vc_column][vc_column width=”3\/4″][mk_padding_divider][vc_column_text css=”.vc_custom_1633687548076{margin-bottom: 0px !important;}”]\n

Zoekmachine adverteren<\/span><\/h2>\n

Zoekmachine adverteren is een aantrekkelijk optie om bovenaan te komen in de zoekmachine, maar kan ook best complex zijn. Hoewel er wereldwijd meerdere zoekmachines zijn, kiezen wij bewust voor adverteren op Google. Het marktaandeel van Google in Nederland ligt namelijk rond de 95%, en daarmee is het veruit het platform voor zoekopdrachten. Door te kiezen voor Google Ads komt jouw website prominent naar voren bij je doelgroep. Onze Google Ads specialisten helpen je daar graag bij.<\/span><\/p>\n[\/vc_column_text][mk_padding_divider][\/vc_column][\/vc_row][vc_row fullwidth=”true” fullwidth_content=”false” equal_columns=”true” css=”.vc_custom_1631883509515{background-color: #ffffff !important;background-position: center !important;background-repeat: no-repeat !important;background-size: cover !important;}”][vc_column width=”2\/3″][vc_column_text css=”.vc_custom_1631883494174{margin-bottom: 0px !important;}”]\n

Google Partner\u00a0<\/span><\/h2>\n

MediaGarant is Google Partner. Dat betekent dat onze specialisten beschikken over alle vaardigheden en de juiste expertise om jouw Google Ads campagne succesvol te laten verlopen. We begeleiden je door het volledige proces, vanaf het bepalen van de doelgroep en doelstellingen, tot de realisatie hiervan. Aanvullend krijgen onze klanten toegang tot unieke voordelen, waarmee campagnes net een beetje extra scoren. Profiteer van onze gratis consult en zet samen met ons de eerste stap naar online succes.<\/span><\/p>\n[\/vc_column_text][\/vc_column][vc_column width=”1\/3″][mk_padding_divider size=”14″][vc_single_image image=”7159″ img_size=”275×275″ alignment=”center”][\/vc_column][\/vc_row][vc_row fullwidth=”true” fullwidth_content=”false” equal_columns=”true” css=”.vc_custom_1631883509515{background-color: #ffffff !important;background-position: center !important;background-repeat: no-repeat !important;background-size: cover !important;}”][vc_column][mk_divider style=”thick_solid” border_color=”#dd9933″][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1641808951852{margin-bottom: 0px !important;}”]\n

Hoe werkt Google Ads?<\/h2>\n

Je bent nu bekend met de voordelen van Google Ads, maar hoe zet je nou concreet een campagne op? Binnen dat proces moet je rekening houden met verschillende fasen. De eerste fase is ori\u00ebntatie, de tweede is het opzetten van de campagne en tot slot het optimaliseren van bestaande campagnes.<\/strong><\/p>\n[\/vc_column_text][vc_single_image image=”8129″ img_size=”1100×300″][vc_column_text css=”.vc_custom_1641808789294{margin-bottom: 0px !important;}”]\n

Ori\u00ebntatiefase<\/h3>\n

Binnen de ori\u00ebntatiefase ben je voornamelijk bezig met het achterhalen van zoveel mogelijk informatie, welke je in de volgende fasen gaat inzetten. Maak het jezelf zo makkelijk mogelijk, en zet vooraf een aantal vragen en richtlijnen op papier:<\/p>\n