Content Marketing Zorg

Ben je als organisatie actief in de Zorg, dan is content marketing steeds belangrijker. Een patiënt, cliënt en zorginstelling is beter geïnformeerd en wordt steeds kritischer. Men wil op gerichte momenten bediend worden. Naast cliënten zijn ook verzekeringen en inkopers van zorg vaker online te vinden. Voor allerlei zorginstanties is het essentieel om marktgericht, klantgericht en dynamisch te werk te gaan. Content marketing in de Zorg speelt hierin een centrale rol.

Efficiënt inzetten van content marketing

Momenteel is de Zorg ingericht op marktwerking. Dit betekent dat concurrentie, afnemende/toenemende marktaandelen en kritische particulieren/zorginkopers invloed hebben op de koers van zorginstellingen. Als ergens winst valt te behalen voor zorginstellingen, dan is het wel online. Hier vervult content een rol in de informatievoorziening richting bezoekers en klanten, informatief of juist activerend. Hoewel Zorg niet per definitie een commercieel karakter heeft, is het wel belangrijk om te blijven investeren in de online vindbaarheid van jouw zorgorganisatie.

Hoe weet jouw organisatie zich te onderscheiden van de concurrentie binnen de zorgsector?

Waarom kiezen cliënten en zorginstellingen voor jou? Een belangrijke vraag die voorafgaat aan de bepaling hoe je de doelgroep wilt benaderen.  Stel jezelf eens de volgende vragen:

  • Waar staat de organisatie voor?
  • In hoeverre draag je die boodschap al uit?
  • Ben je zichtbaar op plekken waar de doelgroep zich bevindt?
  • Ben je in staat antwoord te geven op vragen van de doelgroep?

Het vormgeven van geschikte content is voor zorgorganisaties niet altijd even makkelijk. Vaak blijft het verhaal vanuit de organisatie te algemeen of weet men niet precies hoe de doelgroep zich op het internet beweegt. Met gerichte zorgmarketing op een relevante plek weet je de wensen en behoeften beter te achterhalen.

De kansen in zorgmarketing

Binnen de marketing draait het om communicatie en interactie met de doelgroep. De zorgsector is daar geen uitzondering op. Sterker nog, die ‘betrokkenheid’ is juist terug te vinden in de Zorg. Marketing in de Zorg biedt dan ook tal van mogelijkheden voor jouw organisatie. Dankzij content marketing krijg je de kans om vragen en opinies, welke ‘leven’ onder de doelgroep, in kaart te brengen. Die relevante informatie zorgt ervoor dat je beter kunt sturen op een optimale bediening van de doelgroep. MediaGarant beschikt over een uniek en efficiënt concept om het optimale resultaat uit zorgmarketing te realiseren.

Uniek: direct de doelgroep bereiken bij MediaGarant

Het implementeren van zorgmarketing is niet eenvoudig. Bij MediaGarant helpen we je graag verder! Wil je de boodschap van jouw organisatie uitdragen onder een branche specifieke doelgroep in de Zorg? Op de Nationale Zorggids bereik je circa 100.000 unieke bezoekers per maand. De website wordt bezocht door zorgprofessionals, particulieren in de zorg, ziekenhuizen, psychiaters, zorgaanbieders, zorginkopers en over het algemeen iedereen die direct of indirect te maken heeft met de Zorg. Dé kans om een impuls te geven aan de zichtbaarheid van jouw organisatie.

Zorgmarketing bij MediaGarant

Onze website www.nationalezorggids.nl staat volledig in het teken van de Zorg. Het laatste nieuws, vacatures, agendapunten, bedrijfspresentaties en blogs zorgen ervoor dat je helemaal up-to-date bent. Voor zorgorganisaties biedt dit platform veel mogelijkheden, want veel branche specifieker dan dit gaat het niet worden. Wil je weten hoe MediaGarant klanten helpt bij het optimaliseren van hun doelgroepbenadering? Lees dan verder.

Mediashop: zelf content inkopen

Bij MediaGarant ervaar je de voordelen van een uniek concept. Wil je niet onnodig veel tijd verspelen bij het bepalen van een marketingstrategie of het plaatsen van een bericht? In de Mediashop koop je direct jouw media in. De ingediende media plaatsen we op de Nationale Zorggids en/of via onze social media kanalen. De inhoud mag je daarbij zelf bepalen, mits deze voldoet aan het element informatievoorziening. Er mag evenwel een commerciële en ‘sturende’ richting zitten in de informatie die je met de doelgroep deelt. Is zorgmarketing voor jou tijdrovend? Maak gebruik van ons voordelige concept. Geen ingewikkelde strategieën; wél een snel en doeltreffend bereik van de doelgroep.

*Op zoek naar unieke teksten en verrassende content? De specialisten van MediaGarant ontwikkelen teksten die geschikt zijn voor algemeen gebruik. Neem vrijblijvend contact op.

Voordelen content marketing Zorg

Wat zijn de vier belangrijkste voordelen van zorgmarketing bij MediaGarant?

  • Toegang tot een website, welke zich in het speciaal richt op de Zorg
  • Een bereik van circa 100.000 zorgprofessionals- en particulieren per maand
  • Direct inkopen van jouw marketinguiting; direct zichtbaar voor de doelgroep
  • Waardevolle content zelf vormgeven of uitbesteden aan contentspecialisten

Eigen en unieke content is waardevol. Weet je waar jouw doelgroep op zoekt en weet je dit vorm te geven in een ijzersterke tekst? Dan creëer je waarde op het internet. Dit vergroot het bereik en de vindbaarheid van je organisatie, en geeft een impuls aan het aantal bezoekers dat terechtkomt op de eigen website.  Bekijk hieronder de diverse mogelijkheden in zorgmarketing bij MediaGarant en koop waardevolle content in binnen de Mediashop.

Plaats je content in de Mediashop
×