Hoe ziet een goed agendapunt eruit?

 In

Agendapunt

Met een agendapunt kondig je een aankomend evenement binnen jouw organisatie aan. Wil je het bereik en de bekendheid van jouw evenement optimaliseren, dan is een branche specifieke website natuurlijk de beste plek om zichtbaar te zijn voor de doelgroep. Bedrijfsevents zijn congressen, lezingen of een seminar. Wil je de zakelijke klant bereiken of is het event juist gericht op particulieren? Geef zelf vorm aan je agendapunt en bereik duizenden bezoekers uit jouw branche.

Wat kan een agendapunt voor mijn organisatie betekenen?

Een direct bereik van de doelgroep. Is jouw organisatie actief in de Zorg, Recreatie, Onderwijs of Transport? Dan krijg je de kans om jouw aankondiging voor een evenement te delen op een reeds bestaande website, waar duizenden bezoekers op zoek zijn naar informatie, nieuwswaarde én interessante evenementen; zakelijk én particulier. Binnen het agendapunt plaats je alle relevante informatie omtrent het evenement, zoals de start- en eindtijd van het evenement, de locatie, doelgroep en eventuele entree. Uiteraard plaats je hierbij een link naar de evenementenpagina op de eigen website, waardoor je direct meer bezoekers genereert.

Welke informatie mag je opnemen binnen een agendapunt?

  • Begin- en einddatum/tijd
  • Titel van de gebeurtenis
  • Plaats, adres en regio
  • Link naar de website (maximaal 1)
  • Samenvatting van het event
  • Een eigen logo

Dat is echter niet het enige; als onderdeel van content marketing creëer je met een agendapunt waarde voor de eigen organisatie op een externe, branche specifieke website. Zodoende is jouw organisatie zichtbaar aanwezig op meerdere plekken tegelijk, waardoor je een impuls geeft aan de vindbaarheid en naamsbekendheid van zowel het evenement als de organisator. Middels een agendapunt realiseer je waardevolle content op plekken die door jouw doelgroep worden bezocht.

Voorbeelden Agendapunt

Nationale Zorggids
Nationale Onderwijsgids 
Nationale Recreatiegids